Sunday, July 24, 2011

Jom Target Ramadhan

Assalamualaikum..
InsyaAllah dalam lebih kurang seminggu lagi Ramadhan bakal menjelma. 
Ya Allah, pertemukanlah kami dengan Ramadhan ini.

Masuklah Ramadhan dengan persediaan dan matlamat, persiapkan diri kita untuk menjadi hamba yang baik sebelum tibanya Ramadhan. Bila masuknya Ramadhan, kita manfaatkan sepenuhnya, melipatgandakan ibadah, muhasabah diri untuk mencari redhaNya, supaya bila kita keluar dari Ramadhan, kita akan menjadi hamba yang lebih baik. Kita akan dapat ketenangan itu dan kekuatan untuk kita terus istiqamah dalam misi menjadi hamba yang berjaya dunia dan akhirat.
Semoga kita dapat jadikan Ramadhan kali ini lebih bermakna, seakan-akan Ramadhan ini adalah Ramadhan yang terakhir buat kita sebab kita pun tak tahu adakah kita masih diberi kesempatan untuk bertemu dengan Ramadhan yang akan datang. InsyaAllah ye.. sama-sama kita.

Jom letakkan target kita untuk Ramadhan kali ini, contohnya..
-tingkatkan bacaan Al-Quran setiap hari,
-memperbanyakkan tadabbur ayat-ayat Al-Quran,
-menghabiskan pembacaan buku2 fikrah,
-dan lain-lain 
(sekadar contoh)

apa saja target mengikut kemampuan masing-masing..
insyaAllah nak cuba mencapai target sendiri =.= doakan ya =] 
Masih tak berpeluang nak sambut 1 Ramadhan kat rumah sendiri, macam tahun-tahun lepas, tapi tak apalah.. setiap yang berlaku pasti ada kebaikannya kan. Perancangan Allah itu lebih baik untuk hamba-hamba-Nya.
"...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
~(Al-Baqarah 2:216)~
Tapi syukur alhamdulillah, Ramadhan kali ni berlaku dalam waktu cuti semester, jadi kuranglah satu komitmen, alhamdulillah rezeki.  =) 
Sykran Jazilan dari saya..


                                       


5 comments:

Mohamadazhan.com said...

Moga Allah memberikan kita peluang terbaik ramadhan ni..amin =)

nor amira said...

amin, amin, amin. insyaAllah

. Inilah aku . said...

Semoga Allah merahmati kamu.

Saleem Wahab said...

yess!! target ramadhan kali ini! insyaAllah

sea_lavender said...

Alhamdulillah..sempena Ramadhan nie, wani dah buat shortlist senarai2 amalan2 yg dapat ditngktkan...dan edar kn kpd beberapa teman2, agr sme2 dapat tingktkn ibdah ikhlas krn Dia..manusia sering alpa..jd saling mngingti =) selamat berpuasa ~ jadi target byk hehe =D dalm mendekatkan diri pd-Nya...

Lain-lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...