Tuesday, July 5, 2011

HERO - Hilal Asyraf

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Harga : RM 20.00
Bilangan mukasurat : 485
Penerbitan : Galeri Ilmu
Genre : Novel Tarbawi

Yeay! abih jugak baca novel hero ni akhirnya.. Mantop! =) Novel ke 3 Hilal Asyraf yang aku baca selepas VT dan Sinergi. Sebenarnya lama jugak lah novel ni da keluar, masa PBAKL'11 kat PWTC hari tu. Tapi masa tu tengah berperang, jadi akhirnya dapat jugak cari novel ni dekat Pesta Buku Selangor baru-baru ni.
Penulisan novel Hero yang Hilal Asyraf hasilkan ni sangat berlainan dengan novel-novel beliau sebelum ni. Apa yang lain? Kali ni beliau mengetengahkan sesuatu yang lebih daripada ukhuwwah antara sahabat atas keimanan.

Ceritanya luar daripada dunia realiti, luar daripada kotak pemikiran. Itu yang bestnyerrr.Ceritanya mengenai Hero yang tugasnya bukan sekadar membanteras jenyah semata, seperti superhero2 macam Superman, Ultraman, Batman dan sebagainya yang sekadar pergi selamatkan orang, tewaskan penjenayah lepas tu tiada pengajarannya. Hero ada tanggungjawab untuk selamatkan ummah daripada unsur-unsur jahiliyah yang cuba disebarkan oleh kumpulan Syaitan Bertopeng. Dalam masa yang sama, dia terpaksa berperang dengan jiwanya sendiri untuk pulang ke pangkal jalan.

Hero perlu selamatkan kota raya Angsana yang dibina oleh ayahnya bersama sembilan jutawan Islam yang lain. Kota yang lagi hebat dari KL dan Putrajaya. Huhu kalau lah ada kan. Bila baca kan, bila la dapat wujud kota seumpama tu, yang berpaksikan Islam sebagai tiang pentadbiran, suasana sekeliling yang islamik, masyarakat yang ditarbiah hatinya..waaaa :) Yang paling lucu bila Hilal Asyraf sendiri yang masuk dalam jalan cerita kat penghabisan cerita.. tersenyum bila baca part tu. ;) Siap beliau kaitkan lagi watak-watak dalam novel Sinergi dalam cerita Hero ni.

Aksi, Cinta, Komedi dan Hikmah, semua ada. Hero punya segalanya. Jadi yang tak baca lagi.... bacalalalaa =)

p/s: after this novel Takdir. hehehe. huhuhu. hihihi. -ketawa Akuma-

1 comment:

Muhammad Ar-Rabi' said...

best novel ni - takdir
thanks for sharing.
I'm sharing tooo
http://arrabe.blogspot.com/2011/07/paling-laju-baca-takdir.html

Lain-lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...